Sponsring

Vi sponsrar flera verksamheter som gör det möjligt för personer med funktionsnedsättningar att röra på sig. Här kan du läsa om vilka föreningar vi stöttar, och vad pengarna går till.

Landskrona Falcons (FFA KIDZ och Falcons för alla)

Landskrona Falcons logga.Landskrona Falcons är en innebandyförening. De har något som heter Falcons för alla, där alla med en funktionsnedsättning kan träna. De har också FFA KIDZ, ett lag för barn med funktionsnedsättningar.

Vi ger dem pengar så att de kan ha gratis medlemskap och träningskläder.

Läs mer om Landskrona Falcons på deras hemsida.

Landskrona BoIS

BoIS logga.Landskrona BoIS är ett fotbollslag i Landskrona. De har ett projekt som heter BoIS för alla. Genom BoIS för alla kan vuxna med funktionsnedsättningar spela fotboll i Landskrona.

Läs mer om Landskrona BoIS på deras hemsida.

FC Helsingborg

FC Helsingborgs loggaFC Helsingborg är en innebandyklubb. Hos dem kan personer med funktionsnedsättningar träna. Vi ger dem pengar för att betala för medlemsavgifter, klubbor och liknande saker.

Läs mer om FC Helsingborg på deras hemsida.

BTK Scania

BTK Scanias logga.BTK Scania är en bordtennisklubb i Landskrona. Vi ger pengar till dem för att hjälpa dem inkludera personer med funktionsnedsättningar.  De använder pengarna för att kunna ha tävlingar i Landskrona. De använder också pengarna för att skicka medlemmar på läger och tävlingar i andra städer.

Läs mer om BTK Scania på deras hemsida.

Vill du bli spronsrad?

Har du en förening som hjälper personer med funktionsnedsättningar röra på sig? Då får du gärna höra av dig till oss. Under 2023 kan vi inte sponsra fler föreningar, men vi kan träffas ändå.

Hör av dig till Fredrik Ahlberg eller Mikaela Bjarve så kan vi prata.