Tillgänglighet
Alla Emrahem har ”utökad tillgänglighet.” Korridorer och rum är extra stora.
Hallen är inte trång att komma in i.
Alla rum har två ingångar. Man behöver inte vända rullstolen för att lämna ett rum.
Självständigt
Alla lägenheterna har två ingångar. En ingång utifrån. En ingång går genom de gemensamma utrymmet.
Ingången utifrån är trevlig om man vill ta emot gäster.
Alla lägenheterna kan få hjälpmedel. De kan ändras efter behov.
Om man vill äta så trycker man på en äta-mat-knapp. Då dämpas ljuset i resten av lägenheten. Det kan ge matro. Det finns fler liknande hjälpmedel.
Läs gärna mer om hur det är att leva i ett Emrahem med
AUTISM I MENTAL FUNKTIONSNEDSÄTTNING I FÖRVÄRVAD HJÄRNSKADA.
8 frågor
att ställa när
du flyttar till
ett LSS-hem!

Psykologen Bo Hejlskov Elvén tipsar:
8 frågor att ställa när du flyttar
till ett LSS-hem!
Klicka för att ladda ner